warsztaty, branding, strategia
Rebranding producenta osprzętu CME Tech
Naszą współpracę z producentem osprzętu maszyn budowlanych CME Tech z przyjemnością rozpoczęliśmy od warsztatów strategicznych i kreatywnej burzy mózgów. Następnie przeszliśmy płynnie do rebrandingu.
Zbudowaliśmy nową stronę internetową oraz stworzyliśmy i zamówiliśmy gadżety. Branża produkcyjna jest jedną z najbardziej wymagających, ponieważ przemysł to skomplikowana i dynamiczna gałąź gospodarki, zależna od wielu czynników.
Takie wyzwania B2B cenimy najbardziej!
Wyzwanie znalezienia tożsamości marki
Kluczowym punktem wyjścia był tutaj marketing i sprzedaż B2B, a nie bardziej popularne B2C. Na szczęście, producenci i dystrybutorzy to bardzo pożądana przez nas nisza, więc przywitaliśmy rześko ekipę CME i płyniemy z nią wartko po tytuł lidera rynku producentów osprzętu.
Jednym z ważniejszych elementów znalezienia wyróżnika marki były warsztaty przeprowadzone metodą design thinking.
Propozycje, szkice i koncepcje były poddawane badaniom i ocenom.
O opinie na temat rebrandingu zostali pytani docelowi klienci i grupa odbiorców spółki.
Nowe spojrzenie na branżę
Motyw przewodni istnienia owej marki to bunt w stosunku do zastanej sytuacji rynkowej, połączony z wewnętrzną nieodpartą pasją do projektowania kreatywnych, lepszych, niż dostępne, rozwiązań, które działają i są "do bólu" praktyczne. Zatem Studio i CME mają wiele wspólnego.
Proces rebrandingu zaczął się od nakreślenia przestrzeni marki, czyli zebrania o niej, jej pracownikach, produktach, usługach i wartościach, wszystkich informacji, a potem poukładaniu ich w logiczną całość zwaną briefem.
Były to podwaliny pod zaprojektowanie wyróżników firmy i jej spójnej komunikacji, które będą bezlitośnie wzmacniać argumenty w negocjacjach i rozmowach z klientami.
Uniwersum marki
Na warsztatach odpowiedzieliśmy na trudne pytania, np.: jakie mamy mocne, ale i słabe strony w kontekście dynamicznie zmieniającej się geopolitycznej sytuacji?
Osoba decyzyjna po stronie CME jest z natury szczegółowym strategiem, który jednocześnie potrafi szeroko patrzeć na bliższe i dalsze otoczenie. To były niezwykle ważne i przydatne cechy przy tworzeniu uniwersum marki.
Co jest ważne?
Branding to nie tylko logo. To całe uniwersum, które budujemy w Rześkim Studiu w oparciu o niezaprzeczalne przewagi konkurencyjne. Składają się na nie, oprócz:
- konceptów, key visuali,
- strony internetowej,
- nazwy, haseł,
- wartości, archetypu,
- kolorów, typografii, wzorów,
również:
- pracownicy, osobowość kadry zarządzającej,
- struktura zarządzania, wizja managerów na rozwój,
- wewnętrzna kultura organizacji i wiele innych.
Mity na temat logo
Czy logotyp jest najbardziej kluczowym aspektem brandingu?
Nie, nie jest. Liczą się przede wszystkim rozwiązania, które oferuje spółka, problemy jakie rozwiązuje i czynnik ludzki - zarówno pracownicy, jak i klienci, partnerzy biznesowi oraz etap, na jakim jest firma i przekaz z jakim chce dotrzeć do świata.
Również to, jaką ma na siebie konkretną i zaplanowaną przyszłościową wizję.
Logo nie jest doklejonym, ładnym obrazkiem, tylko wizualizacją wartości i podejścia - symbolem całego systemu identyfikacji.
Ludzie i employer branding
Te czynniki mogą przyczyniać się do rozwoju employer brandingu (marki pracodawcy), którego istotę można wyłuskać dzięki zaangażowaniu pracowników. Rebranding ma wtedy funkcję team-buildingową, czyli integruje zespół. Proces dzieje się oddolnie, a nie jest narzucany. Dzięki temu pracownicy czują, że również są jego istotną częścią.
W Studiu wierzymy w to, że pracowników powinno traktować się jak najlepszych klientów. Bez dwóch zdań.
Zespół ma tu swój niezaprzeczalny, realny udział - osoby decyzyjne w kwestii wizji i kierunku rozwoju firmy, właściciele,
specjalista ds. pozycjonowania marki lub brand manager, grafik i marketer oraz inni członkowie teamu mogą odegrać tu istotną rolę.
Postawa win-win i etyczna współpraca, w które mocno wierzymy w Rześkim, w tej sytuacji wspomagają podjęcie ostatecznych decyzji.
Działania przeprowadzone w zakresie rebrandingu:
- warsztaty kreatywno-strategiczne,
- logotyp, typografia, patterny, kolorystyka,
- księga znaku,
- architektura informacji na stronie www (UX design),
- copywriting po polsku, tłumaczenie tekstu na język angielski,
- układ treści pod kątem wizualnym (web design),
- kodowanie wersji desktop i mobilnej,
- materiały marketingowe do druku,
- projekty graficzne do internetu i social media,
- spójna wizualnie dokumentacja firmowa i wiele innych.
Rozwój brandingu i współpracy
W przypadku CME Tech propozycji i kierunków było wiele, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na wdrożenie mniej radykalnych zmian, niż początkowo. Warto zaznaczyć tutaj, że czym innym jest branding i rebranding.
Poprzez rozmowy, konsultacje i doświadczenie obu stron zaangażowanych w proces doszliśmy do wniosku, że firma ma potrzebę bardziej ewolucji, niżeli rewolucji. Więc zrobiliśmy dwa kroki w tył, jeden w przód i bez żadnych komplikacji zaproponowaliśmy nowe warianty znaku.
Odświeżyliśmy paletę barw i uzupełniliśmy o istotne akcenty kolorystyczne.
Każdy odcień ma tu swój powód i znaczenie.
Udało nam się osiągnąć bardzo dobrą bazę pod dalszy rozwój marki i jej kolejne potrzeby,
głównie dzięki otwartości na pomysły, zaufaniu i wzajemnemu zrozumieniu potrzeb.
Był to fundament, na którym jest obecnie tworzona wewnętrzna i zewnętrzna komunikacja firmowa oraz kolejne projekty.
Do portfolio produktów CME Tech dołączyła dystrybucja
marek Indeco i BYG, które z przyjemnością mamy okazję rozwijać w 2023 roku.
Opinia klienta
Po przedstawieniu i omówieniu oferty, odbył się cykl cennych warsztatów, gdzie zostały określone cele naszych działań
z dokładnym usystematyzowaniem poszczególnych procesów i etapów ich realizacji. Na wyjątkowe podkreślenie zasługuje
doświadczenie i zaangażowanie Rześkiego Studia, które zwraca szczególną uwagę na szczegóły, oczekiwania,
potrzeby klienta oraz rekomenduje kreatywne, innowacyjne rozwiązania.
Zdecydowanie polecamy Rześkie Studio jako profesjonalnego, sprawdzonego i rzetelnego partnera biznesowego,
czego dowodem jest ciągłość naszej współpracy.
~ Krzysztof Nowakowski, Dyrektor ds. Sprzedaży, Członek Zarządu
Klient, podobnie jak my, spogląda na naszą współpracę strategicznie i długofalowo, więc symultanicznie, podczas procesu rebrandingu, na horyzoncie już rysowała się strategia komunikacji marketingowej, o której wpis pojawi się wkrótce w naszym portfolio.
Zróbmy razem coś rześkiego
Jeżeli chciałbyś razem z nami stworzyć coś unikalnego, lekkiego i jednocześnie profesjonalnego, kliknij banner poniżej.
Skontaktuj się z nami